~~Aku ingin menjadi makmum kepada seorang imam, aku ingin menjadi sayap kiri pada seorang khalifah, aku ingin menjadi pendengar kepada seorang dai'e, aku ingin menjadi seorang mujahidah kepada seorang mujahid, aku ingin memberi cintaku pada insan yang mencintai Allah lebih dari segalanya~~

Pages

Monday, 26 April 2010

Aku Redha PadaMu~

Posted by Aliesha Kirana at 00:54
Salam...
lama pula xmenulis kt cni ya...yelah...asyik mengadap blog yg satu tu jer..hehe... maafkan saya yer..kesian kt follower walopun mybe dorg xtunggu pn.hehe..
Saya nk berkongsi dgn teman2, yg saya ini sorg yg terlalu mencintai cinta...entah mengapa sejak dr kecil cinta adalah satu perkara yg sering inginkn... tp mase kecik dl, cinta antara uda n dara la yg saya terhegeh2 nk kejar, tp skrg saya sedar, skop cinta itu terlalu luas...byk lagi yg boleh sy cintai selain cinta pada seorg insan yg belum tentu jodoh saya.
sy pn xtau mengapa saya terlalu bodoh sampaikn dr kecik la sudah mahu dicintai seseorang sampai sanggup hantar surat cinta..hahaha...skrg mmg rase nk gelak, tp dulu ble ingt...rase maluuu sgt...kalu saya btemu insan itu skrg pn saya ttp malu huhu...rase cm bodoh sugguh saya ni..
pastu mase zmn sekolah menengah pn same je..ttp nk kejar cinta... snggup hntr hadiah mcm2 kt insan itu, tp ble dh bocor rahsia..persahabatan dgn insan itu dh xmcm dulu...insan itu segan, saya jugak segan ble die segan...mmg dh xckp dlm kelas...kalu ckp msti org bising2...nk kenenkn..kalu selisih kt jln msti bising2 punya... Ya Allah..mmg rimas sgt...smpaikn saya rasa nk putar balik waktu n xmo main2 cinta dh... saya rimas dgn suara2 org tu...dgn penghinaan yg dorg wat... siap tampal2 surat cinta saya kt papan kenyataan...Ya Allah..mmg mase tu kire dugaan terbesar la dlm idup sy.. tp...honestly...sy dh maafkn insan itu dan rakan2nya yg telah memalukn diri sy..biarlah...saya dh xkisah...
tp setiap yg terjadi, perkara yg pahit itu, tetap xpernah buat sy mencintai cinta...bg saya cinta adalah perkara yg indah... tnpa sy sedari, sy telah byk belajr ttg cinta hinggakn insan2 yg bcinta sentiasa mencari saya utk rujukan cinta...lebih kurg cm pakar cinta la..haha..walaupun xpnh ada pnglmn bcinta n saya dh xmo rase pn, biarlah saya bcinta lepas kwen jer..serius hehe.. sy ttp jd rujukan dorg...hahaha..lawak jugak kn.. mereka bertanya pada org yg xde pnglmn mcm sy ni..hehe..
skrg, saat umo sy sudah 24 tahun, sy xpenah merasakn cinta seorg ajnabi dari kaum adam utk saya...tp sy xkisah...sy hnya akn mencintai suami saya..dunia akhirat... n andai tiada jodoh saya dgn sesiapapun, mungkin sy akan menemuinya di akhirat..hanya Allah yg tahu setiap perancanganNya buat saya... saya hanya mampu berharap dan meminta, namun andai Dia xmemberi..saya redha..kerana Dia tahu yg terbaik buat hambaNya...
“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui.” (Al-Baqarah: 216).

1 comments:

Alynn Notnot said...

cinta tu akn dtg sndr nnt, kalau dah smpi masanye :)

 

Penuh Rasa Cinta Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea