~~Aku ingin menjadi makmum kepada seorang imam, aku ingin menjadi sayap kiri pada seorang khalifah, aku ingin menjadi pendengar kepada seorang dai'e, aku ingin menjadi seorang mujahidah kepada seorang mujahid, aku ingin memberi cintaku pada insan yang mencintai Allah lebih dari segalanya~~

Pages

Tuesday, 29 March 2011

Apa Khabar Wahai Jodohku..

Posted by Aliesha Kirana at 01:08 1 comments
Apa khabar jodohku? Sihatkah? Berat rasanya kelopak mataku tertutup. Bagaimana dengan kamu? Apa kamu selalu terbangun disepertiga malam terakhir? Dan apakah mulutmu terasa menerus -menerus berzikir dimalam hari?


Jujur aku rindu kamu, wahai jodohku..

Tapi saat ini belum saatnya untuk kita bertemu, bukannya aku tak mahu, atau aku tak rindu. Tapi sememangnya kerana perjalanan kita masih panjang. Dan masih banyak kewajipan yg harus kita penuhi sayang. Kadang – kadang aku berfikir, apa nanti saat subuh tiba kau akan membangunkanku? Mengajakku bertafakur dan bersujud kepada-Nya?


Berat hati ini menantikanmu, gelisah pula hati ini memikirkanmu. Apa kau selalu hiasi langkahmu dengan kebaikan-kebaikan? Dan apakah nanti saat zuhur tiba, kau akan meninggalkan kesibukanmu sementara, untuk menghadapNya?


Jodohku, sihatkah kamu?

Kalau aku berada disamping mu saat ini, mungkin aku akan merawatmu dengan penuh kasih sayang.


Jodohku sabar dan tenanglah..

Aku disini masih bersabar menanti mu, Hatimu tidak terluka kan? senyumlah.. kerana aku yakin kebahagiaan akan selalu menyertai kita, Jikalau detik ini hatimu sedang terluka, berwuduklah.. dan mendekatlah diri kepada-Nya. Tetapi disini aku berharap kamu baik-baik saja..


Jodohku, aku rindu..

Bilakah kita akan bertemu? Begitu banyak hal yg ingin ku ceritakan kepadamu. Begitu banyak pula harapanku untuk menantikan nasihat – nasihat mu. Hati ini kosong.. dan hati ini tak sabar menanti kehadiranmu yang kan membalut dan menyembuhkan luka dihatiku.


Jodohku…

Adakah kau juga rindu padaku? Bagaimana dengan Quran mu? Sudahkah kau baca diantara maghrib dan isyak? Apa yang kau fahami dari surah itu? Ceritakanlah kepadaku.. Aku sedia mendengar, dan begitu juga dengan keluhanmu, aku sedia mendengarnya..

Apa perubahan yang kau lakukan dari hari ke hari sayang? semakin baikkah?

Aku berharap seperti itu, Jodohku..

disetiap langkahku dan seusai solatku..

ku bisikkan AL-Fatihah untukmu, agar kau selalu berada dijalan-Nya..

Sabarlah sayang, waktu-waktu ini bukanlah waktu yang lama..

Jangan sampai kau tersalah jalan sayang..


Jodohku..

nantilah aku, dengan perbagai kebaikan yang nantinya akan membawa Rahmat untuk kita, Jagalah dirimu dari hal-hal yang dilarang agama. Kerana aku mencintaimu secara tulus & ikhlas


Jodohku..

Bersiaplah kau untuk mencintaiku scara tulus dan mahu menerima segala kekuranganku. Dan membenarkanku dikala aku salah. Sayang… berusahalah! Bahagiakan orang tuamu… dengan menjaga sikapmu dan tuturkata mu..

Aku yakin kau adalah orang yang sabar, orang yang cekal membesarkan anak – anak kelak

Jangan pernah merasa keseorangan.. kerana aku disini masih setia menantimu,


Jodohku..

kalau siang sudah berlalu.. pejamkan matamu dgm buaian doa, begitu juga ucapan doa dariku yang selalu menyertaimu…

Semoga ALLAH selalu menjadikan kita dijalan yang benar. Amin…


Jodohku..

Tak terasa penatku menaip pada keyboard ini, memang benar ini adalah tanda kerinduanku kepadamu,

Ingatlah sayang..

aku selalu ada untukmu..

Untuk itu jangan pernah kau merasa sendiri atau sepi..


Semoga kerinduanku ini akan terjawab, seiring berjalannya waktu.

Salam hormatku dan sayangku untukmu…. :)

share dari SINI

p/s : tiba2 terasa rindu yang amat. (^____^)

Monday, 14 March 2011

Kenapa susah sangat nak cari Lelaki Yang Baik?

Posted by Aliesha Kirana at 21:29 3 comments
Assalammualaikum semua!

soalan di atas ni, rasanya kebanyakan perempuan zaman sekarang akan tanya pada diri sendiri. dan aku sebagai perempuan, tak pernah lari dari menyoal soalan itu sehari hari.


ok, kamu lelaki jangan lah sentap. sebab ini memang kenyataan, dan lelaki akan melawan balik cakap dengan berkata Kenapa susah sangat nak cari Perempuan Yang Baik?

haha. tak apa. cakaplah. cuma aku sebagai seorang perempuan melihat lelaki di zaman sekarang amatlah sukar nak mencari permata di sbalik kaca yg bersepah tu.

dalam kehidupan seharian pun dah bermacam ragam lelaki yg kita boleh tengok. paling nampak la kan. solat Jumaat. walaupun masjid-masjid penuh bila solat Jumaat, masih ada lagi ramai yg tak menghadiri solat Jumaat ni. kalau solat Jumaat yg seminggu sekali pun dilepaskan, apatah lagi solat fardhu.

nak mencari lelaki memang mudah, tetapi nak mencari lelaki yg baik, soleh dan beriman itu yg susah. perempuan pun kadang-kadang pelik jugak. 

"Tak maulah yang alim sangat, nanti susah hidup aku. semua kena ikut perintah dia. nak pakai ketat sikit pun tak boleh nanti."

ok, pernyataan di atas pun sudah tunjukkan yang kita ini cetek iman. sepatutnya golongan2 alim nilah yg kita kena cari dulu supaya mereka boleh bimbing kita ke syurga.

kenapa kita nak cari lelaki yg dok hembus asap berkepul-kepul ke udara, menambah pencemaran dan rosakkan hati sendiri, konon-konon itulah lelaki sejati. dushh!


ok, kalaulah tanya pada perempuan, ciri-ciri lelaki idaman? mesti ramai yg sebut, yang beriman, yg boleh bimbing saya.. bla bla... tapi berapa ramai yang maksudkan sebegitu?

"Ala, lelaki mcm tu susah nak dapat. aku ni tak layak utk dia, aku bukan baik sgt."

tettt. nak melayakkan diri utk kita temui imam buat diri kita adalah dengan kita sendiri berubah ke arah kebaikan. berulang kali sudah disebut, lelaki yg baik utk perempuan yg baik dan sebaliknya.

kalau benar kita mahu mencari yg beriman, iman di dada kita harus ditanam dahulu.


mari sama2 berdoa semoga kita bertemu jodoh dengan insan yg beriman. amin........
 

Penuh Rasa Cinta Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea